Onko toimituksessamme huomautettavaa?

Tilauksen vastaanotto

Tilaus jakautuu eri toimituksiin tuotteiden varastotilanteen mukaan. Varastotuotteet pyritään toimittamaan seuraavana arkipäivänä, tilaustuotteiden kohdalla toimitusaika on pidempi. Varastotuotteet tunnistaa siitä, että niiden toimitusajaksi on merkattu Toimituspäivä-kohdassa 1. Kaikki tätä pidemmällä toimitusajalla olevat tuotteet ovat tilaustuotteita.

Toimitus saattaa jakautua usealle eri päivälle, mistä johtuen lähetyslista saattaa saapua vasta jälkimmäisten lähetysten mukana. Tarkistathan tilausta vastaanotettaessa, että lähetyslistalle merkityt tuotteet löytyvät saapuneista paketeista. Mikäli lähetyslista ei täsmää saapuneisiin tuotteisiin tai määrään, otathan yhteyttä Tuomi Logistiikan asiakaspalveluun. Katso tarkemmat ohjeet alta.

Reklamointi

Mikäli toimituksessa ilmenee huomautettavaa, ota viipymättä, mutta viimeistään 14 päivän kuluessa yhteyttä asiakaspalveluumme palautelomakkeella, puhelimitse 03 5678 100 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@tuomilogistiikka.fi. Lähetyslistan tositenumero nopeuttaa asian käsittelyä.
Mikäli olet hoitotarvikepalvelun yksityisasiakas, otathan palautus- ja reklamaatioasioissa yhteyttä suoraan oman kuntasi hoitotarvikejakeluun.

Palautukset ja hyvitykset

Hyvityksen ehtona on, että mahdollisesta tuotepalautuksesta sovitaan Tuomi Logistiikan kanssa 14 päivän sisällä tavaran vastaanottamisesta. Palautus voidaan hyvittää, mikäli tuotteet ovat virheettömiä ja niiden pakkaukset ovat ehjiä ja siistejä. Vain siistit osastopakkaukset voidaan myydä edelleen. Merkittyjä tai muutoin vioittuneita pakkauksia ei voida ottaa vastaan eikä hyvittää. Mikäli palautuksesta ei ole sovittu Tuomi Logistiikan kanssa, tai tuotteet on lähetetty ilman lähetyslistaa/palautelomaketta varastolle, tuotteita ei hyvitetä.

Keräilyvirheen sattuessa väärät tuotteet noudetaan ja vaihdetaan oikeisiin tuotteisiin Tuomi Logistiikan toimesta. Jos palautuksen aiheuttanut virhe (muu kuin keräilyvirhe) johtuu Tuomi Logistiikan toiminnasta, hyvitetään tuotteen arvo kokonaisuudessaan. Mikäli virhe on asiakkaan toiminnasta johtuva, varastotuotteet hyvitetään 80 % alkuperäisestä hinnasta. Alle 50 euron hyvityslaskuja ei tehdä.

Kylmäsäilytystä vaativat tuotteet

Kylmäsäilytystuotteiden tilauksissa ja toimituksissa huolehdimme, että kylmäketju ei pääse katkeamaan tilauksen missään vaiheessa. Tämän vuoksi kylmäsäilytystä vaativilla tuotteilla ei ole myöskään palautusoikeutta. Kylmäsäilytystä vaativat tuotteet voidaan palauttaa ainoastaan silloin, kun kyseessä on Tuomi Logistiikan toimesta toimitettu virheellinen toimitus.

Tilaustuotteiden hyvittäminen

Huomioithan erityisesti, onko palautettava tuote tilaustuote vai varastotuote. Tilaustuotteet tilataan toimittajalta erikseen jokaista tilausta varten eikä niitä varastoida. Tästä syystä tilaajan virheestä johtuvia tilaustuotteiden palautuksia ei voida hyvittää, ellei tuotteille ole tiedossa menekkiä jollain toisella tilauksella, tai niitä ei voida palauttaa tavarantoimittajalle. Jokainen palautus ja mahdollinen hyvitys käsitellään tapauskohtaisesti.

Vanhentuneiden tuotteiden hävitys

Vanhentuneiden tuotteiden hävittäminen on lähtökohtaisesti asiakkaan vastuulla. Tarvittaessa Tuomi Logistiikka voi hävittää vanhentuneet tuotteet asiakkaan puolesta, jolloin hävittämisestä aiheutuneet kustannukset veloitetaan.


Reklamaatio- ja tuotepalautuslomake

Tällä lomakkeella teet reklamaation tai palautat tuotteen. Ennen lomakkeen lähettämistä luethan tuotepalautusohjeet huolellisesti. Mikäli olet hoitotarvikepalvelun yksityisasiakas, otathan palautus- ja reklamaatioasioissa yhteyttä suoraan oman kuntasi hoitotarvikejakeluun.