Veteraanikuljetukset

Veteraanikuljetuksia myönnetään kotona asuville sotaveteraaneille Valtiokonttorin määrärahoista. Asiointi- ja virkistysmatkat voivat oman kunnan lisäksi suuntautua naapurikuntien alueelle. Lisätietoja veteraanikuljetuksista ja niiden piiriin hakeutumisesta saa Pirkanmaalla Pirkanmaan hyvinvointialueelta

Tuomi Logistiikka toteuttaa veteraanikuljetukset koko Pirkanmaan hyvinvointialueella. Asiakkaat tilaavat kuljetukset Tuomen Kuljetustenohjauskeskuksesta (Kuohke), jossa palveluneuvojat ottavat tilauksia vastaan. Kuohke pyrkii yhdistämään samaan suuntaan samaan aikaan kulkevien asiakkaiden matkoja. Kun matka on yhdistelty, samassa kyydissä voi olla toinen asiakas omasta tai lähikunnasta.  

Kuljetusten tilaaminen

Matkoja voi tilata puhelimella, tekstiviestillä tai sähköpostilla vuorokauden ympäri vuoden jokaisena päivänä. Matka tulee tilata lähtökohtaisesti vähintään tuntia (1) ennen matkan alkamista ja paluukyyti puolta tuntia ennen. Säännöllisesti toistuvat matkat voi tilata etukäteen kuukaudeksi kerrallaan. 

Ruuhkattomin soittoaika on arkisin klo 10–14. 

Tilaukset kannattaa tehdä arkisin maanantaista lauantaihin klo 6–21 sekä sunnuntaisin klo 7.30–21.  

Puhelimella 03 5678 101  

Puhelintilaus maksaa normaalin paikallispuhelun tai matkapuhelinmaksun verran.  

Tekstiviestillä 040 49199 2000  

Kirjoita tekstiviestiin nimi ja/tai asiakasnumero, tarkka lähtöpaikka ja määränpää, lähtöaika tai perille saapumisaika, tieto saattajasta tai muista henkilöistä, apuvälineet sekä mahdollinen lyhyt pysähdys.  

Sähköpostilla kyyti@tuomilogistiikka.fi 

Palautteet

Palautetta voit antaa Kuljetustenohjauskeskuksen palautelomakkeella  

Soittamalla numeroon 03 5678 103 (pvm/mpm) arkisin klo 8.00 – 16.00 

Lähettämällä sähköpostia osoitteeseen kyytipalaute@tuomilogistiikka.fi 

Voit myös lähettää palautetta postitse osoitteeseen 

Kuljetustenohjauskeskus 
Tuomi Logistiikka Oy 
Särkijärvenkatu 1 
33840 Tampere 

Puhelujen ja viestien tallentaminen

Kuljetustenohjauskeskus tallentaa puheluja ja viestejä varmistaakseen puhelun tai viestin sisällön. Tallenteita käytetään asiakkaan ja Kuljetustenohjauskeskuksen oikeuksien ja oikeusturvan varmistamiseksi. Tallenteita voidaan hyödyntää myös henkilöstön sisäisessä koulutuksessa asiakaspalvelun kehittämiseksi ja laadun parantamiseksi. Tallenteita ei käytetä muihin tarkoituksiin eikä luovuteta Kuljetustenohjauskeskuksen ulkopuolelle muuten kuin lain nojalla.