Palvelubussin ajojärjestelijä

Pali-palveluliikenne

Mitä Pali-palveluliikenne on ?

  • Ovelta ovelle -kuljetus lähipalveluiden pariin 
  • Joukkoliikenteenomainen kuljetusmuoto kaikille, joille tavallisella bussilla liikkuminen on hankalaa 
  • Tavallisen bussilipun hintainen kyyti, johon ei tarvita hakemusta eikä erillisiä todistuksia
  • Arjen pelastaja, jossa autetaan kiireettömästi 

Pali-palveluliikenne on bussin ja taksin välimuoto, jolla pääsee helposti lähipalveluiden pariin kuten kauppaan, kerhoon tai lääkäriin. Pali-busseissa on huomioitu matkustajien erityistarpeet, sillä asiakkaita autetaan kyytiin nousemisessa sekä kyydistä poistumisessa. Lisäksi autoon pääsee tavallisen pyörätuolin tai rollaattorin kanssa. Palveluliikenne kulkee oman palvelualueensa sisällä asiakkaiden tilausten mukaisesti. Lisäksi jokaisella linjalla on vähintään yksi keskeisellä paikalla sijaitseva pysäkkipiste, jossa Pali pysähtyy aina aikataulun mukaan. Yhteensä linjoja on 20 ja ne kattavat lähes koko Tampereen kaupungin alueen.

Pali-palvelubussin tilaaminen

Pali-palveluliikenteen asiakaspalvelu palvelee arkisin klo 8:00-17:00.

Palveluliikenteen kuljetustilaukset (Pali-linjat 1, 2, 4, 8, 9, 11, 12, 13, 15)
p. 03 5678 104

Muu palveluliikenne tilataan suoraan autosta, puhelinnumerot löytyvät aikataulujen yhteydestä.

  • Soita alueesi Palin numeroon.
  • Kerro nimesi, lähtöpaikka, määränpää sekä tarvittaessa osoite ja toivomasi lähtöaika.
  • Jos perillä pitäisi olla määrättyyn aikaan, ilmoita myös se.
  • Mainitse, jos sinulla on apuvälineitä esimerkiksi pyörätuoli tai rollaattori.
  • Paluukyyti kannattaa varata samalla soitolla.

Suosittelemme kyydin tilaamista ennakkoon, mutta yleensä kuljetus onnistuu myös samana päivänä. Tilauksen voi tehdä jopa viikkoa etukäteen, mutta viimeistään kuljetustilaus tulisi tehdä edellisenä päivänä. Matkaan on hyvä varata reilusti aikaa, sillä Pali ei aja määränpäähän suorinta reittiä, vaan poimii kyytiin muitakin matkustajia.

Sujuvasti Palin kyydissä

Osalla linjoista Pali-matkan sujuvoittamiseksi asiakkaasta on mahdollista luoda profiili tilauksen yhteydessä. Seuraavalla kerralla Palin tilaaminen on helpompaa ja nopeampaa. Kerättäviä tietoja ovat lähtöosoite, puhelinnumero sekä mahdolliset apuvälineet. Profiilin luominen on täysin vapaaehtoista, mutta palvelun ansiosta asiakkaamme ei tarvitse joka kerta kyytiä tilatessaan kertoa tietojaan uudestaan vaan puhelussa voidaan siirtyä heti määränpään ja lähtöajan selvittämiseen.

Pali-palveluliikenteen kyytiin pääset tilaamalla kuljetuksen etukäteen, vakituiselta pysäkkipisteeltä tai kadunvarresta, kättä heilauttamalla.  

Myös omaisesi tai ystäväsi voivat matkustaa kanssasi tavallisen bussilipun hinnalla.

Kaikki Tampereen matkakortille ladattavat liput kelpaavat maksuvälineenä seniorialennusta ja veteraanilippua myöden, suosittelemme matkakorttien käyttöä, mutta matkan voit maksaa käteiselläkin.

Palikaveri

Tarvitsetko apua palveluliikenteen käytössä? Palikaveri on palveluliikenteen asiantuntija ja auttaa sinua mielellään kysymyksissäsi. Pyydä Palikaveri veloituksetta mukaan ottamaan selvää reiteistä ja opastamaan palvelubussin käytössä.

Lisätietoa palveluliikenteestä saat Kotitorilta tai Tampereen kaupungin joukkoliikenteen palvelupisteeltä