Tuotepalautusohjeet

Tilauksen vastaanotto

Tarkistathan tilausta vastaanotettaessa, että rahtikirjalle merkitty kollimäärä on sama kuin toimitetun lähetyksen kollimäärä. Lähetyksestä on hyvä tarkistaa mahdollisimman pian, että lähetyslistoilla mainitut tuotteet löytyvät paketeista.

Reklamointi

Jos toimituksessa ilmenee huomautettavaa, ota viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme palautelomakkeella, puhelimitse 03 5653 4188 tai sähköpostitse asiakaspalvelu [at] tuomilogistiikka.fi. Lähetyslistan tositenumero nopeuttaa asian käsittelyä.

Tuotepalautus- ja reklamaatiolomake

Palautukset ja hyvitykset

Hyvityksen ehtona on, että mahdollisesta tuotepalautuksesta sovitaan Tuomi Logistiikan kanssa 14 päivän sisällä tavaran vastaanottamisesta. Palautus voidaan hyvittää, mikäli tuotteet ovat virheettömiä ja niiden pakkaukset ovat ehjiä ja siistejä. Vain siistit osastopakkaukset voidaan myydä edelleen. Merkittyjä tai muutoin vioittuneita pakkauksia ei voida ottaa vastaan eikä hyvittää. Mikäli palautuksesta ei ole sovittuTuomi  Logistiikan kanssa tai tuotteet on lähetetty ilman lähetyslistaa/palautelomaketta varastolle, tuotteita ei hyvitetä. Jokainen palautus käsitellään tapauskohtaisesti.

Jos palautuksen aiheuttanut virhe on tilaajan (esim. väärä tuotekoodi, väärä tilausmäärä tms.), hyvitys on 80 % tuotteen arvosta. Jos virhe on Tuomi Logistiikan, hyvitetään tuotteen arvo kokonaisuudessaan. Keräilyvirheen yhteydessä tuote vaihdetaan oikeaan. Alle 20 euron hyvityslaskuja ei tehdä.

Tilaustuotteiden hyvittäminen

Huomioithan erityisesti, onko palautettava tuote tilaustuote vai varastotuote. Tilaustuotteet tilataan toimittajalta erikseen jokaista tilausta varten eikä niitä varastoida. Tästä syystä tilaajan virheestä johtuvia tilaustuotteiden palautuksia ei voida hyvittää, ellei tuotteille ole tiedossa menekkiä jollain toisella tilauksella.

Vanhentuneiden tuotteiden hävitys

Vanhentuneiden tuotteiden hävittäminen on lähtökohtaisesti asiakkaidemme vastuulla. Tarvittaessa voimme hävittää vanhentuneet tuotteet asiakkaan puolesta, jolloin veloitamme hävittämisestä aiheutuneet kustannukset.

Käyttöturvallisuustiedotteet

Ajan tasaisimmat valmistajien käyttöturvallisuustiedotteet löytää nopeimmin esimerkiksi kirjoittamalla hakukoneeseen käyttöturvallisuustiedote ja tuotteen nimen. Tuomi Logistiikan asiakaspalvelu auttaa tarvittaessa käyttöturvallisuustiedotteiden löytämisessä.