Mikä on PALI palveluliikenne?

PALIssa autetaan

  • Ovelta ovelle -kuljetus lähipalveluiden pariin
  • Joukkoliikenteenomainen kuljetusmuoto kaikille, joille tavallisella bussilla liikkuminen on hankalaa
  • Tavallisen bussilipun hintainen kyyti, johon ei tarvita hakemusta eikä erillisiä todistuksia
  • Arjen pelastaja, jossa aina autetaan eikä ole kiire

PALIlla helposti kauppaan tai lääkäriin

PALI palveluliikenne on bussin ja taksin välimuoto, jolla pääsee helposti lähipalveluiden pariin kuten kauppaan, kerhoon tai lääkäriin. PALI-busseissa on huomioitu matkustajien erityistarpeet, sillä asiakkaita autetaan kyytiin nousemisessa sekä kyydistä poistumisessa. Lisäksi autoon pääsee tavallisen pyörätuolin tai rollaattorin kanssa. Palveluliikenne kulkee oman palvelualueensa sisällä asiakkaiden tilausten mukaisesti. Lisäksi jokaisella linjalla on vähintään yksi keskeisellä paikalla sijaitseva pysäkkipiste, jossa PALI pysähtyy aina aikataulun mukaan. Yhteensä linjoja on 20 ja ne kattavat lähes koko Tampereen kaupungin alueen. Omalla alueellasi liikennöivän linjan ja sen aikataulut näet täältä.

PALI palveluliikenteen kyytiin pääset tilaamalla kuljetuksen etukäteen, vakituiselta pysäkkipisteeltä tai kadunvarresta, kättä heilauttamalla. Kaikki Tampereen matkakortille ladattavat liput kelpaavat maksuvälineenä seniori-alennusta ja veteraanilippua myöden, mutta matkan voit maksaa käteiselläkin. Myös omaisesi tai ystäväsi voi matkustaa kanssasi tavallisen bussilipun hinnalla. Tutustu palveluliikenteen tilausohjeisiin.

Tampereen joukkoliikenteen hinnasto.

 

PALI Palautelomake

Sujuiko matkasi hyvin vai jäikö jokin harmittamaan? Onko sinulla jotain muuta kerrottavaa? Kuulemme mielellämme ajatuksesi PALIsta. Ota siis rohkeasti yhteyttä!

Palautetta voit antaa myös soittamalla Kotitorille numeroon 03 5656 5700, arkisin klo 8:30 – 16:30.